K1 Benda Quartet s Vilémem Veverkou
František Vincenc Kramář
Kvartet pro hoboj, housle, violu a violoncello č. 1 C dur
Bohuslav Martinů
Mazurka – Nocturno pro hoboj, dvoje housle a violoncello
Toru Takemitsu
Entre-temps pro hoboj a smyčcové kvarteto
Felix Mendelssohn-Bartholdy
Smyčcový kvartet e moll op. 44 č. 2
Wolfgang Amadeus Mozart
Kvartet pro hoboj a smyčce F dur K370
Vilém Veverka – hoboj
Benda Quartet
František Kramář přispěl do vídeňského klasicismu na přelomu 18. a 19. století osobitým elánem, něžnou lyrikou bez sentimentu a smyslem pro hudební humor. Ve skladbě Bohuslava Martinů Mazurka-Nokturno se k Benda Quartetu připojí jeden z nejlepších hobojistů současnosti Vilém Veverka. Dílo vzniklo na objednávku UNESCO jako hold Fryderyku Chopinovi ke 100. výročí jeho úmrtí. Japonský skladatel-samouk Toru Takemitsu se proslavil především filmovou hudbou (více než 90 filmů, především režiséra A. Kurosawy). „Moje hudba je jako zahrada a já jsem zahradník. Poslouchat ji je jako procházet se zahradou a vnímat a prožívat změny světla, vzorů a struktury.“
Mendelssohna a Mozarta sice dělí více než století, ale jinak jsou si velmi podobní. Oba byli všestrannými hudebníky (skladatelé, dirigenti, klavíristé, houslisté, varhaníci). Oba byli „zázračnými dětmi“, ostatně Mendelssohna nazývali „druhým Mozartem“. A z jejich hudby vyvěrá čistá radost a přirozenost, s níž oba komponovali.