Like Shakespeare
Divadelní hra Like Shakespeare je projektem společnosti STAGEARTCZ a Divadla Bolka Polívky.
V divadelní hře se ponoříme do doby alžbětinského divadla renesanční Anglie. Středobodem bude jeden z nejvýznamnějších dramatiků světového divadla, William Shakespeare. Diváci se prostřednictvím vyprávění samotného Shakespeara dozví mnohé o jeho soukromém životě, o pozadí vzniku jeho nejslavnějších divadelních her, ale i o životě v době renesanční Anglie.
Ve hře se objeví i Shakespearova herecká skupina, jejímž prostřednictvím bude divákům předveden průřez Shakespearovým dílem. Setkáme se tak například s Richardem III., s Hamletem, s Jagem, s Kateřinou ze Zkrocení zlé ženy a s mnoha dalšími divadelními postavami tohoto světového dramatika (v překladu Jiřího Joska).
Představení chce poutavým a atraktivním způsobem přiblížit hlavně mladé generaci tohoto velikána světového divadla, poukázat na to, že není třeba se obávat tzv. velké klasiky a divadelními prostředky demonstrovat nesmírnou nadčasovost a aktuálnost díla Williama Shakespeara.
Délka představení: asi 90 minut (hrajeme bez přestávky).
Reakce diváků:
Základní škola Krásného, Brno: „Super! Něco úplně jiného“, „Líbilo se mi to a stálo to za to!“ (studenti)
Táborské soukromé gymnázium: „Nejprve něco od studentů, kteří byli příjemně překvapeni moderním pojetím, hudebním doprovodem i hereckými výkony. Za mne osobně to bylo velmi osvěžující, zároveň však nenucenou formou rozšířilo vzdělání o samotném Shakespearovi mezi budoucími maturanty. Líbilo se mi i pojetí, zapojení předtočených filmových scének, nadsázka a trocha sarkasmu, což by v moderním divadle být mělo. Jen tak dál, více takových her a těším se na příště!“
Gymnázium Bučovice: „Představení má stabilně dobrou úroveň a je přínosem pro výuku na střední škole. Vhodně doplňuje učivo českého i anglického jazyka. Je zábavné a přiměřené věku studentů.“ (profesor)
Eurozprávy.cz: „Like Shakespeare ctí svůj název a díky brilantnímu hereckému ztvárnění nenudí, zabaví a zaujme. A to nejen ty, kteří díla slavného britského dramatika obdivují, ale i diváky, kteří o něm doposud neměli ani tušení. Divadelní hry podobného obsahu a formy by se tak měly stát povinnou součástí školních osnov, protože umělecké prostředí je dnes často opomíjeno, přitom toho dokáže spoustu nabídnout nejen dospělé generaci, ale i mladým divákům.“